רחל ארליך

רחל ארליך

מחוננים ומצטיינים: האתגר בכיתה – הרצאה לדוגמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
מחברות בית ספר

"הם עוזרים לאחרים! זה מעסיק אותם, וזה גם חינוכי"

"הם יכולים לקרוא ספר כשהם מסיימים את המטלה, או שנותנים להם מטלה נוספת, ובלבד שלא יפריעו"

"למה צריך לעשות איתם משהו? הם מסתדרים לבד. תני לי להשקיע במתקשים"

מחוננים ומצטיינים, כמו כל התלמידים בכיתה ההטרוגנית, באים לבית הספר כדי ללמוד. לא יתכן שתלמיד ישב בכיתה יום ועוד יום ולא ילמד משהו חדש, רק כי "הוא יסתדר לבד". גם התפקיד של סייעת-לעת-סיום הוא נחמד וחינוכי, אבל לא יכול להוות פתרון שוב ושוב.

אז מה כן אפשר לעשות איתם? –

זה בדיוק מה שאני מדגימה בסדנה הזו: כלים להוראה בקבוצת מצטיינים (כדוגמת תוכנית "אמירים") ולהוראה בכיתה ההטרוגנית. כלים שמתאימים לכל הכיתה, ומאפשרים למורה לאתגר את המחוננים והמצטיינים, ולהם – ללמוד משהו חדש.

בין הכלים:

  • כלים ללימוד סביב מושג או רעיון גדול
  • כלים לפיתוח חשיבה יצירתית
  • דרכים למתן בחירה בשלבים שונים של הלמידה
  • עידוד שאילת שאלות ופעילות חקרנית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן