מדי פעם אני מוצאת את עצמי מעבירה הרצאה

בבתי ספר, בהשתלמויות, בסמינרים להוראה, בתוכניות חינוכיות ובכנסים.

על מה אני מדברת?

הרצאות רבות עוסקות במחוננים ומצטיינים, כמובן. מיהם, מה מאפיין אותם ואיך מלמדים אותם. הרצאות ברוח זו העברתי בחדרי מורים בבתי ספר יסודיים (הניסויי בירושלים, מורדי בגטאות ברמת גן) ועל יסודיים (הרטמן בנות). הרצאה כזו, מכוונת קצת אחרת, העברתי להורים בתוכנית בר אילן למתימטיקה, פעם אחת לפני הקורונה ופעם שניה במהלכה, עם התכווננות למצב המשוגע שנקלענו אליו.

ויש הרצאות שעוסקות בפדגוגיה. הנושא של דיפרנציאליות בלמידה מעניין אותי (ודיברתי עליו עם צוות המורות של בית חיה בבית"ר עלית, ועם מורות של תוכנית אמירים במגזר החרדי). הקורונה הביאה אותי לעסוק בלמידה היברידית וגם לדבר על זה (עם חדר המורים של אורט הנרי רונסון באשקלון, ועם צוות המורות של אולפנת חורב בירושלים). ומדי פעם אני עוסקת בפרקטיקות הוראה, כמו למידה באמצעות מושג (בהתחלה דיברתי על זה עם מנהלים במחוז מרכז, ובאולפנת טליה ועם מורים של תוכנית שאר רוח, וחשבתי שזו סדנה שאי אפשר יהיה להנחות וירטואלית. ואז באה הקורונה, ועמה השתלמויות מורים, ועשיתי את זה שש או שבע פעמים בזום ולמדתי שגם מרחוק זה נהדר).

והיו עוד.

וכל הרצאה מותאמת בכל פעם מחדש, לקהל היעד.

נשמע מעניין? אשמח להתאים גם לכם הרצאה או סדנה!

צרו קשר, ונתחיל לתכנן אותה

הוראת הסטוריה
רחל ארליך

יש לי מושג: למה חשוב ללמד מושגים ואיך עושים את זה בכיתה

"אז הרצל בכלל לא היה ציוני", זוקפת ס' את ראשה מהשולחן האחורי של הכתה. השיעור – שיעור הסטוריה, והכיתה – י"א, מב"ר. זו הפעם הראשונה שתלמידה אומרת לי את זה, ואני שמחה: כי זו הזדמנות נהדרת לברר את משמעותו של המושג שעומד בבסיס החומר לבגרות:

קרא עוד »

שנתחיל לחשוב יחד על הרצאה מותאמת עבורך?

צריך רק למלא שם, כתובת מייל והודעה – ואפשר להתחיל!

דילוג לתוכן